Friday, May 17, 2013

Miss World Universe 2013: The Crown for The Most Deserving Shemale.

Kali terakhir berada di pertandingan ini adalah ketika usia saya baru menginjak ke 18 tahun.Satu kenangan yang banyak pengalaman kelakar untuk diingati.Saya kembali ke satu lagi pertandingan ratu cantik yang cukup dikenali di kalangan 'akak-akak' aka Shemale di Malaysia,kali ini saya cuma pergi menyokong dan menyaksikan bukanlah sebagai salah satu peserta.

Saya secara last minutenya membuat keputusan untuk pergi menyokong kawan/senior/mak ayam/dolls/sister (segala mak nenek slash lah kan) Syz Anna: Miss Kazakhstan 2013.


Syz in her National Costume.Eyes on the costume not the boobies,boys!
       

Like seriously,during my study times I have so many issues and I will get to Syz for some piece of advices and I still do seek them from her.Must say,she's a smart girl with an attitude,she got her own personality and it just blend in nicely with me.Feels much comfort when I am around her.


Kami sokong Kazakhstan! These are my old friends who came to support Syz.From Right,Tina,Amir Mata'ab aka Panda(hope i spell betul), Azmyl(Mell),me and Amy Marissa.Ini semua kawan lama sejak dari zaman kolej,especially to Marissa,one of my earliest friends masa belajar,cant believe dia sangat-sangat cantik sekarang yet im happy dia tetap sama sangat sopan dan merendah diri seperti dulu.That's the way a smart girl should act,classy! :) FYI,Evening Dress maut Syz direka dan dihasilkan oleh Tina dan untuk National Costume hasil rekaan Mell.Very talented and amazing,contact them kalau nak tempah baju raya okayh!


Sejujurnya,saya sendiri belum pernah tengok shemale atau transgender secantik ini.She is soooooo pretty yang kalau u ols tengok maka akan terbongkar lah segala rasa cemburu dan kekaguman u ols apatah lagi dia seorang yang sangat sopan dan lemah lembut!Even Tasha Shila ada malam itu,must say her beauty distracted those real girls!Tak dapat nak korek cerita dia dalam sangat cuz dia ni tak pandai sgt cakap Bahasa Inggeris.

  

Please,jangan komen apa-apa pasal outfit saya,ye saya akui sepanjang majlis-majlis yang saya pernah pergi,ini adalah outfit paling hodoh saya pernah pakai.Like I said,it was last minute,saya pakai apa yang ada sahaja.Memang luar citarasa saya,but dolls,let us be positive,still i'm a human and never forget Fashion is all about experimenting,Ada kalanya eksperimen menjadi dan adakalanya tidak.At least,saya jadi lebih arif tentang proportion selepas ini.Just carrying myself the way I am,itu penting!Hiks!


Seperti mana-mana pertandingan ratu cantik,anda pasti ada peserta kegemaran sendiri dan inilah dia pesrta kegemaran saya.Miss Brazil,1st Runner Up Miss World Universe 2013.Orangnya tinggi lampai berwajah pan asian.Cantiknya dia tak perlu nak dihurai panjang sangat lah kan.Tapi kenapa saya suka dia?

1.This is what I called a beauty queen,dia ada 'grace' dia tersendiri.Cara pembawakan dirinya teratur dan lembut.

2.Dia kurang fasih berbahasa Inggeris tetapi keyakinannya sangat tinggi,bila diajukan apa sahaja soalan dia tahu apa yang perlu dijawab walaupun beberapa kali dipermainkan pengacara majlis.

3.Rendah diri,saya perhatikan,bila tiba masa dia menerima mahkota,dia satu-satunya peserta yang akan menundukkan kepala tanpa perlu diminta.Selesai menerima mahkota dan selempang,dia akan tunggu penyampai hadiah turun dulu baru dia ke belakang dengan perlahan.Di depan juri,dia yakin tapi pasti akan menganggukkan kepala tanda terima kasihnya pd semua.

4. Pintar memberi jawapan,mungkin sebab dia sudah dilatih dan banyak pengalaman masuk pelbagai pertandingan di negara asalnya,jawapannya ketika QA session berlangsung kebanyakkan bersifat menyeluruh untuk semua.Pendapat yang dikeluarkan sangat positif dan setiap ideanya menggambarkan dirinya yang bijak.

Saya secara peribadi bangga dengan Syz malam itu kerana dia nampak sangat relaks,tidak terlalu gementar dan bersahaja di atas pentas.Dia nampak enjoy pada malam itu dan cuba menikmati masa berposing menayang kecantikan atas pentas,itu yang mungkin menarik perhatian ramai dan menempatkan dia di dalam top 10.Mungkin agak gementar ketika QA session tapi girl,i get your idea in the whole answer and I am suprised!Sememangnya soalan untuk Syz agak susah. 

"What is the benefit people can get from War?"

War means Destruction that don't belong to the definition of benefit,but people must try to view it positively in improving their coming generations and country's future.Learn from old mistakes,itulah yang cuba ditafsirkan oleh Syz dan saya tak sangka dia boleh beri jawapan bernas walaupun dalam keadaan agak gementar.Idea itu saya kira sudah cukup konkrit cuma penyampaiannya agak kaburt.Its not easy,but she did it with pride.

This is one of the best pageant for shemales that i have seen,the winners are deserving. Penat juga melihat akak-akak berbuah dada padat memperagakan baju dress sarat bermanik tetapi belum cukup panjang akal nak bergelar 'Ratu'.But this time,its quite satisfying awalaupun ada juga beberapa pemenang saya kategorikan bimbo terlepas dapat pegang takhta walaupun IQ nya sadis.

Bertemu Sajat,Ayu Siti dan beberapa mak ayam was like an inspiration!Itu yang saya suka pergi ke majlis sebegini.Hope to see you soon on Instagram next month my darling readers!Hiks!



No comments:

Post a Comment